29 apr 2024 English version 2 parts.jpg Deel 0 en deel 1 zijn ook vertaald naar het Engels. Deel 0 en deel 1 zijn ook vertaald naar het Engels.
29 apr 2024 Joep dohmen.png Hoe werk je aan je eigen Bildung? Hoe werk je aan je eigen Bildung?
29 apr 2024 feria de abril.1.png "Feria de Abril", aandacht voor de flamenco dans "Feria de Abril", aandacht voor de flamenco dans
29 apr 2024 693b435f-054b-4566-a89d-0c3209c9f299.jpeg Langs de kant van de weg in Tossa de Mar Langs de kant van de weg in Tossa de Mar
29 apr 2024 talent in de klas.png Educatieheld congres - Talent in de klas Educatieheld congres - Talent in de klas
28 feb 2024 20231208_121339.jpg Langs het strand van el Palo, Málaga Langs het strand van el Palo, Málaga
Prezi (2).jpg
Wat is een Prezi? 6 nov 2015

In het jongste deel van Juan y Rosa, ‘Soy Don Toro’,  zijn Prezi’s ingezet om de leerling te begeleiden in het werkboek. In tegenstelling tot deel 1 en 2 waarbij de leerlingen worden begeleid met behulp van ingesproken teksten op de bijbehorende cd’s, worden de leerlingen in dit jongste deel begeleid op internet met Prezi’s. 

Een Prezi is een digitale omgeving waarmee presentaties kunnen worden gemaakt. Het is een handig middel voor presentaties omdat het online staat en omdat de presentator de mogelijkheid heeft om van zijn presentatie een totaal beeld te laten zien om daarna te kunnen inzoomen op de details ervan.  

In het werkboek van ‘Soy Don Toro’ is deze manier van presenteren ingezet om de leerlingen te begeleiden met het leren van een nieuwe taal. De leerling heeft de mogelijkheid om naar het totaal beeld te kijken van bijvoorbeeld een heel hoofdstuk, van heel Spanje, om daarna in te zoomen op de opdracht waar hij/zij mee wilt beginnen of op het deel van Spanje waarover iets meer wordt verteld. Drie ‘native speakers Spanish’ zijn in de Prezi's aan het woord.
 
Ook heeft de leermethode Juan y Rosa nog andere Prezi’s gemaakt. Zo is er een Prezi die dient als voorbeeld ter ondersteuning bij de implementatie van de lessen Spaans op uw school. Klik hier om rechtstreeks naar het implementatiemodel te gaan. 

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren