29 apr 2024 English version 2 parts.jpg Deel 0 en deel 1 zijn ook vertaald naar het Engels. Deel 0 en deel 1 zijn ook vertaald naar het Engels.
29 apr 2024 Joep dohmen.png Hoe werk je aan je eigen Bildung? Hoe werk je aan je eigen Bildung?
29 apr 2024 feria de abril.1.png "Feria de Abril", aandacht voor de flamenco dans "Feria de Abril", aandacht voor de flamenco dans
29 apr 2024 693b435f-054b-4566-a89d-0c3209c9f299.jpeg Langs de kant van de weg in Tossa de Mar Langs de kant van de weg in Tossa de Mar
29 apr 2024 talent in de klas.png Educatieheld congres - Talent in de klas Educatieheld congres - Talent in de klas
28 feb 2024 20231208_121339.jpg Langs het strand van el Palo, Málaga Langs het strand van el Palo, Málaga
kop artikel talentaamloos-1.png
Uitdagende projecten op de basisschool 21 dec 2023 In het 5e nummer van het tijdschrift Talent is ons artikel geplaatst met als titel: 

Uitdaging voor iedereen 

en als ondertitel
"Hoe kun je bestaande projecten aanpassen?"

Het artikel is geschreven door de ontwikkelaars van Projectpark: Jeroen Hollander en ik, Antoinette Gerichhausen.

Samengevat gaat het in dit artikel over de leerlingen met een groot ontwikkelingspotentieel die niet altijd dezelfde uitdaging ervaren bij het projectonderwijs als we misschien zouden wensen. Deze groep leerlingen hebben een andere uitdaging nodig om zich geroepen te voelen om die uitdaging ook aan te gaan. Daarnaast hebben ze behoefte aan eigen keuzes maken binnen het leerwerk en ze willen het liefst wel gezien worden in hun werk en in hun geleverde inspanningen. En uiteindelijk willen ze in de meeste gevallen graag samen werken met andere leerlingen uit de groep. 

Het TASC-model ligt aan de basis van de didactiek van de Juan y Rosa leermethode en ook aan de basis van de didactiek van deze projecten uit Projectpark. Samen met Jeroen Hollander werken we aan een steeds voller Projectpark met projecten voor leerlingen met een groot ontwikkelingspotentieel. We hopen dat we dat potentieel even kunnen aanraken en uit de sluimerstand kunnen halen.

Lees voor meer informatie over projecten voor deze groep in het artikel uit Talent in bijgevoegde PDF.
 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren