7 dec 2020 woord en zijn betekenis.jpg Hoe communiceren we dan schriftelijk met onze handen en voeten? Hoe communiceren we dan schriftelijk met onze handen en voeten?
1 dec 2020 quisiera ser.jpg Over het lied ‘Quisiera ser tan alta(o) como la luna’ uit deel 0 Over het lied ‘Quisiera ser tan alta(o) como la luna’ uit deel 0
1 dec 2020 downloads.jpg Aanpassingen op de website van Juan y Rosa Aanpassingen op de website van Juan y Rosa
1 dec 2020 woord en zijn betekenis.jpg Nieuwe artikelen, blogs over taal enzo Nieuwe artikelen, blogs over taal enzo
1 dec 2020 Zambombas Cadeau tips en ideeën om te doen voor de leerlingen van 'Juan y Rosa' Cadeau tips en ideeën om te doen voor de leerlingen van 'Juan y Rosa'
1 dec 2020 week van de hoogbegaafdheid.jpg De Week van de Hoogbegaafdheid vindt plaats van 6 t/m 14 maart 2021 De Week van de Hoogbegaafdheid vindt plaats van 6 t/m 14 maart 2021
NOG.jpg
Passend onderwijs in ontwikkeling 5 dec 2014

Staatssecretaris Sander Dekker heeft deze week het zesde voortgangsrapportage over het passend onderwijs naar de Eerste en Tweede Kamer gestuurd. De invoering van passend onderwijs verloopt goed. Het rapport benoemt vier aandachtspunten waaraan samenwerkingsverband en scholen de komende periode gaan werken. Dit meldt passendonderwijs.nl. De meeste scholen en samenwerkingsverbanden nemen hun verantwoordelijkheid om voor leerlingen een passende plek te vinden, zo concludeert het rapport. Scholen en samenwerkingsverbanden, zo blijkt uit de eerste ervaringen, gebruiken de ruimte die de wet- en regelgeving biedt om daarbinnen nieuwe ondersteuningsvormen te ontwikkelen. 
 
De invoering van het passend onderwijs verloopt goed, maar is nog niet 'af', aldus het rapport. In de volgende periode gaan scholen en samenwerkingsverbanden stappen zetten om op basis van hun nu opgedane ervaringen het passend onderwijs verder te ontwikkelen.

Er zijn vier aandachtspunten door Dekker in kaart gebracht die hierbij van belang zijn. Scholen die met deze punten aan de slag willen, kunnen daarbij ondersteuning krijgen van het ministerie van Onderwijs en sectororganisaties. De aandachtspunten zijn: 

  1. Betrokkenheid van ouders en leraren
  2. Dekkend aanbod van voorzieningen, waarbij ook een goede plek is voor hoogbegaafde leerlingen en thuiszitters weer zo veel mogelijk naar school kunnen
  3. Samenwerking met de gemeente en jeugdhulp
  4. Interne organisatie van het samenwerkingsverband

Klik hier om het zesde voortgangsrapport te lezen. 

(artikel uit www.nationaleonderwijsgids.nl