7 dec 2020 woord en zijn betekenis.jpg Hoe communiceren we dan schriftelijk met onze handen en voeten? Hoe communiceren we dan schriftelijk met onze handen en voeten?
1 dec 2020 quisiera ser.jpg Over het lied ‘Quisiera ser tan alta(o) como la luna’ uit deel 0 Over het lied ‘Quisiera ser tan alta(o) como la luna’ uit deel 0
1 dec 2020 downloads.jpg Aanpassingen op de website van Juan y Rosa Aanpassingen op de website van Juan y Rosa
1 dec 2020 woord en zijn betekenis.jpg Nieuwe artikelen, blogs over taal enzo Nieuwe artikelen, blogs over taal enzo
1 dec 2020 Zambombas Cadeau tips en ideeën om te doen voor de leerlingen van 'Juan y Rosa' Cadeau tips en ideeën om te doen voor de leerlingen van 'Juan y Rosa'
1 dec 2020 week van de hoogbegaafdheid.jpg De Week van de Hoogbegaafdheid vindt plaats van 6 t/m 14 maart 2021 De Week van de Hoogbegaafdheid vindt plaats van 6 t/m 14 maart 2021
JR4.jpg
Derde netwerkbijeenkomst 'Spaans op de basisschool' 9 okt 2013

Even nog in aansluiting op de vorige nieuwsbrief wil ik u het verslag van de derde netwerkbijeenkomst niet onthouden. Het verslag is geschreven in het Spaans en kunt u hier vinden.

Op de website van Juan y Rosa kunt u ook het nieuw beschreven implementatiemodel bekijken op het weblog die erg nuttig kan zijn als u aan het werken bent of gaat met de lesmethode Juan y Rosa. Het organiseren van de groep gedifferentieerde leerlingen, op snelheid en niveau, met behulp van de ‘instructietafel’ werkt goed. Leerlingen kunnen dan in hun eigen kleine groepje verder werken en komen per groep kort bij de leraar/begeleider om te bespreken hoe het met de voortgang gaat. Ervaringen kunt u uitwisselen met elkaar via dit zelfde weblog onder de titel: “Implementatiemodel Juan y Rosa”.

Er wordt dus nog steeds hard gewerkt aan de wensen die we in de 1e bijeenkomst, in 2011, met elkaar hebben uitgesproken:

  1. Het Spaans op de basisschool uit zijn isolement halen en door samenwerking sterker te maken
  2. Leren omgaan met de diversiteit in de groep van Spaanse leerlingen; diverse niveaus, diverse leerstijlen, diverse motivatie en werklust.
  3. Inbedding van het vak Spaans binnen de school aan de hand van de visie van de school
  4. De lessen Spaans uit de vrijwiligerssfeer halen en ook de financiële kant in balans brengen

Ik laat deze wensen staan, omdat ik erin geloof dat we hieraan met zijn allen nog steeds een bijdrage kunnen leveren.

Als u geïnteresseerd bent in het bijwonen van een volgende netwerkbijeenkomst mail dan naar Klaas Doorlag of Karin Haan.

Antoinette Gerichhausen