7 dec 2020 woord en zijn betekenis.jpg Hoe communiceren we dan schriftelijk met onze handen en voeten? Hoe communiceren we dan schriftelijk met onze handen en voeten?
1 dec 2020 quisiera ser.jpg Over het lied ‘Quisiera ser tan alta(o) como la luna’ uit deel 0 Over het lied ‘Quisiera ser tan alta(o) como la luna’ uit deel 0
1 dec 2020 downloads.jpg Aanpassingen op de website van Juan y Rosa Aanpassingen op de website van Juan y Rosa
1 dec 2020 woord en zijn betekenis.jpg Nieuwe artikelen, blogs over taal enzo Nieuwe artikelen, blogs over taal enzo
1 dec 2020 Zambombas Cadeau tips en ideeën om te doen voor de leerlingen van 'Juan y Rosa' Cadeau tips en ideeën om te doen voor de leerlingen van 'Juan y Rosa'
1 dec 2020 week van de hoogbegaafdheid.jpg De Week van de Hoogbegaafdheid vindt plaats van 6 t/m 14 maart 2021 De Week van de Hoogbegaafdheid vindt plaats van 6 t/m 14 maart 2021
poster.png
‘Het Ruimtevaart project’ van Ponte-Cino 4 feb 2022

Het Ruimtevaart project is klaar voor de pilot. Wie schrijft zich in* om gedurende 2 maanden, tussen de voorjaarsvakantie en meivakantie, te kunnen werken met dit project tegen de prijs van €o in ruil voor het invullen van een feedback formulier?

Op basis van dezelfde didactiek als in Juan y Rosa hebben we samen met PONTE expertisecentrum hoogbegaafdheid gewerkt aan dit verrijkingsmateriaal voor de basisschool over ‘de Ruimtevaart’. Het materiaal heeft een onderzoekend en ontwerpend karakter, gebaseerd op de principes van het TASC-model (Thinking Actively in a Social Context), waarbij we binnen het project de leerlingen zelf keuzes laten maken wat ze willen leren en welke eindopdracht ze willen maken maar met tussentijdse controle momenten. Het idee is dat leerlingen zelfstandig met minimale begeleiding van de leerkracht met dit project aan de slag kunnen. Het project is daarmee inzetbaar voor zowel reguliere klassen als verrijkingsgroepen.

De leerling behoudt zijn autonomie op reis in dit project. Op deze manier sluit de opdracht aan bij de interesse van de leerling, maar blijft de leerkracht controle houden over het eindproduct met vastgestelde kaders en doelen. De leerkracht zal op drie contactmomenten met de leerling in gesprek gaan. Verder kan de leerling zelfstandig verder werken aan het project. U krijgt van ons een goede begeleiding om met weinig inspanning van uw kant de leerlingen aan het werk te zetten met dit uitdagende project. Wij zijn nieuwsgierig naar uw feedback en die van de kinderen na afloop van het project. 

* De aanmelding voor de pilot van dit project is geëindigd. U kunt zich wel inschrijven voor de mailings van de PONTE-Cino projecten. Klik hier voor het inschrijfformulier