7 nov 2016 20161104_082838-1.jpg Meertaligheid gebruiken in de taalles Meertaligheid gebruiken in de taalles
27 okt 2016 slide 5..jpg Informatiemarkt van Juan y Rosa op 4 november Informatiemarkt van Juan y Rosa op 4 november
4 okt 2016 Prezi capítulo 1.jpg Edmodo aanvulling Edmodo aanvulling
4 okt 2016 Pedro Almodóvar.jpg Twitter met Juan y Rosa Twitter met Juan y Rosa
4 okt 2016 Plaatjes Capítulo 1.jpg Extra set plaatjes van Soy Don Toro los verkrijgbaar op het bestelformulier Extra set plaatjes van Soy Don Toro los verkrijgbaar op het bestelformulier
4 okt 2016 Talent september 2016.jpg Artikel in Talent: “Een plaats voor de hoogbegaafde in de groep” Artikel in Talent: “Een plaats voor de hoogbegaafde in de groep”
Prezi (2).jpg
Wat is een Prezi? 6 nov 2015

In het jongste deel van Juan y Rosa, ‘Soy Don Toro’,  zijn Prezi’s ingezet om de leerling te begeleiden in het werkboek. In tegenstelling tot deel 1 en 2 waarbij de leerlingen worden begeleid met behulp van ingesproken teksten op de bijbehorende cd’s, worden de leerlingen in dit jongste deel begeleid op internet met Prezi’s. 

Een Prezi is een digitale omgeving waarmee presentaties kunnen worden gemaakt. Het is een handig middel voor presentaties omdat het online staat en omdat de presentator de mogelijkheid heeft om van zijn presentatie een totaal beeld te laten zien om daarna te kunnen inzoomen op de details ervan.  

In het werkboek van ‘Soy Don Toro’ is deze manier van presenteren ingezet om de leerlingen te begeleiden met het leren van een nieuwe taal. De leerling heeft de mogelijkheid om naar het totaal beeld te kijken van bijvoorbeeld een heel hoofdstuk, van heel Spanje, om daarna in te zoomen op de opdracht waar hij/zij mee wilt beginnen of op het deel van Spanje waarover iets meer wordt verteld. Drie ‘native speakers Spanish’ zijn in de Prezi's aan het woord.
 
Ook heeft de leermethode Juan y Rosa nog andere Prezi’s gemaakt. Zo is er een Prezi die dient als voorbeeld ter ondersteuning bij de implementatie van de lessen Spaans op uw school. Klik hier om rechtstreeks naar het implementatiemodel te gaan. 

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren