23 mrt 2022 Schrijven met andere leerling.jpg Oproep voor penvriend(in) om in het Spaans mee te schrijven Oproep voor penvriend(in) om in het Spaans mee te schrijven
23 mrt 2022 las fallas.jpg Zing, spring met de leerlingen de lente in! Zing, spring met de leerlingen de lente in!
23 mrt 2022 madres paralelas.png Nieuwste film van Almodóvar Nieuwste film van Almodóvar
4 feb 2022 IMG-20220109-WA0004.jpg Uffelte - Flamenco weekend Uffelte - Flamenco weekend
4 feb 2022 poster.png ‘Het Ruimtevaart project’ van Ponte-Cino ‘Het Ruimtevaart project’ van Ponte-Cino
4 feb 2022 JyR missie.80%.jpg Juan y Rosa, enquête over de leermethode Juan y Rosa, enquête over de leermethode
Prezi (2).jpg
Wat is een Prezi? 6 nov 2015

In het jongste deel van Juan y Rosa, ‘Soy Don Toro’,  zijn Prezi’s ingezet om de leerling te begeleiden in het werkboek. In tegenstelling tot deel 1 en 2 waarbij de leerlingen worden begeleid met behulp van ingesproken teksten op de bijbehorende cd’s, worden de leerlingen in dit jongste deel begeleid op internet met Prezi’s. 

Een Prezi is een digitale omgeving waarmee presentaties kunnen worden gemaakt. Het is een handig middel voor presentaties omdat het online staat en omdat de presentator de mogelijkheid heeft om van zijn presentatie een totaal beeld te laten zien om daarna te kunnen inzoomen op de details ervan.  

In het werkboek van ‘Soy Don Toro’ is deze manier van presenteren ingezet om de leerlingen te begeleiden met het leren van een nieuwe taal. De leerling heeft de mogelijkheid om naar het totaal beeld te kijken van bijvoorbeeld een heel hoofdstuk, van heel Spanje, om daarna in te zoomen op de opdracht waar hij/zij mee wilt beginnen of op het deel van Spanje waarover iets meer wordt verteld. Drie ‘native speakers Spanish’ zijn in de Prezi's aan het woord.
 
Ook heeft de leermethode Juan y Rosa nog andere Prezi’s gemaakt. Zo is er een Prezi die dient als voorbeeld ter ondersteuning bij de implementatie van de lessen Spaans op uw school. Klik hier om rechtstreeks naar het implementatiemodel te gaan.