11 mei 2016 Ana Morales april 2016.jpg Twitter met Juan y Rosa Twitter met Juan y Rosa
11 mei 2016 Dominodoos.jpg Doosjes maken voor de spellen van Juan y Rosa Doosjes maken voor de spellen van Juan y Rosa
11 mei 2016 lechuga mixta.jpg Maak een zomers gerecht: Ensalada de Higos y Queso de Cabra Maak een zomers gerecht: Ensalada de Higos y Queso de Cabra
11 mei 2016 Córdoba.jpg Twitter met Don Toro Twitter met Don Toro
15 apr 2016 Kazimierz Dabrowski (1902-1980) Het ontbrekende puzzelstukje om de hoogbegaafde beter te begrijpen Het ontbrekende puzzelstukje om de hoogbegaafde beter te begrijpen
9 feb 2016 Edmodo.jpg Taalportfolio voor de Juan y Rosa leerlingen Taalportfolio voor de Juan y Rosa leerlingen
Pegatinas.jpg
Vel met stickers gratis bij elk besteld werkboek deel 1 7 jun 2017

Sinds deze maand voegen we een extra stickervel toe aan elk besteld werkboek deel 1. De vraag kwam vanuit de hoek van de begeleiders van de leermethode. Een van hen vroeg of wij beloningsstickers in het Spaans in productie wilde nemen zoals er ook in andere talen beloningsstickers te koop zijn.

We hebben besloten de stickers gratis mee te geven met elk werkboek deel 1, Juan y Rosa están de vacaciones.

Of je de stickers moet gaan gebruiken als beloningsstickers is sterk afhankelijk van de manier waarop en welke leerlingen in de groep zitten. Voor alerte leerlingen, die altijd aan het denken zijn, die al vanaf jonge leeftijd verbaal vaardig zijn en een kei in het onderhandelen, die een groot geheugen hebben en een sterk rechtvaardigheidsgevoel, werkt een beloningssysteem alleen als je rekening houdt met deze eigenschappen en je niet in de valkuil laat meeslepen die leidt tot totale desinteresse van de leerling om nog iets te doen. Alleen als de beloning hun intrinsieke motivatie aanwakkert, kunnen de stickers werken. Wees er bewust van dat hoogbegaafde leerlingen pas uitgedaagd worden als ze echt iets heel moeilijks moeten doen, een probleem moeten oplossen. Gebruik de stickers anders alleen op een speciaal moment of met een feestje of ... laat de leerlingen zelf besluiten wanneer iemand uit de groep een sticker heeft verdiend. Vorm met de leerlingen een ‘Raad van overleg’.