18 jul 2018 Jubileum, 10 jaar deel 2 Tot 1 september kunt u deel 2 nog met 20% korting bestellen Tot 1 september kunt u deel 2 nog met 20% korting bestellen
18 jul 2018 Talent, juni 2018 Reactie op de stelling in het tijdschrift Talent Reactie op de stelling in het tijdschrift Talent
18 jul 2018 Alitas de pollo fritas Een heerlijk Baskisch gerecht Een heerlijk Baskisch gerecht
30 mei 2018 Álvaro Soler.jpg De Spaanse zomerhit van Álvaro Soler: Sofia De Spaanse zomerhit van Álvaro Soler: Sofia
30 mei 2018 Part 1 and part 0 De Engelse versie boeken deel 0 en 1 zijn gedrukt! De Engelse versie boeken deel 0 en 1 zijn gedrukt!
29 mei 2018 USB-stick NE.jpg De nieuwe USB-sticks zijn te bestellen via het bestelformulier De nieuwe USB-sticks zijn te bestellen via het bestelformulier
Pegatinas.jpg
Vel met stickers gratis bij elk besteld werkboek deel 1 7 jun 2017

Sinds deze maand voegen we een extra stickervel toe aan elk besteld werkboek deel 1. De vraag kwam vanuit de hoek van de begeleiders van de leermethode. Een van hen vroeg of wij beloningsstickers in het Spaans in productie wilde nemen zoals er ook in andere talen beloningsstickers te koop zijn.

We hebben besloten de stickers gratis mee te geven met elk werkboek deel 1, Juan y Rosa están de vacaciones.

Of je de stickers moet gaan gebruiken als beloningsstickers is sterk afhankelijk van de manier waarop en welke leerlingen in de groep zitten. Voor alerte leerlingen, die altijd aan het denken zijn, die al vanaf jonge leeftijd verbaal vaardig zijn en een kei in het onderhandelen, die een groot geheugen hebben en een sterk rechtvaardigheidsgevoel, werkt een beloningssysteem alleen als je rekening houdt met deze eigenschappen en je niet in de valkuil laat meeslepen die leidt tot totale desinteresse van de leerling om nog iets te doen. Alleen als de beloning hun intrinsieke motivatie aanwakkert, kunnen de stickers werken. Wees er bewust van dat hoogbegaafde leerlingen pas uitgedaagd worden als ze echt iets heel moeilijks moeten doen, een probleem moeten oplossen. Gebruik de stickers anders alleen op een speciaal moment of met een feestje of ... laat de leerlingen zelf besluiten wanneer iemand uit de groep een sticker heeft verdiend. Vorm met de leerlingen een ‘Raad van overleg’.