24 jun 2022 aangepast ib dag.jpg Het "Juan y Rosa" juni nieuws Het "Juan y Rosa" juni nieuws
24 jun 2022 presentje.jpg Het ‘Certificado’ gehaald? Vraag dan een presentje aan. Het ‘Certificado’ gehaald? Vraag dan een presentje aan.
24 jun 2022 ijssalon voor Juan y Rosa.png Ga jij een ijsje bestellen in het Spaans deze zomer? Ga jij een ijsje bestellen in het Spaans deze zomer?
24 jun 2022 helado de naranja.jpg Een fris drankje maken voor op het terras Een fris drankje maken voor op het terras
23 mei 2022 flyer IB-dag nieuw project Ruimtevaart.jpg Het ruimtevaartproject Het ruimtevaartproject
23 mei 2022 Cino+.png Het "Juan y Rosa" mei nieuws Het "Juan y Rosa" mei nieuws
kop artikel talentaamloos-1.png
Uitdagende projecten op de basisschool 21 dec 2023 In het 5e nummer van het tijdschrift Talent is ons artikel geplaatst met als titel: 

Uitdaging voor iedereen 

en als ondertitel
"Hoe kun je bestaande projecten aanpassen?"

Het artikel is geschreven door de ontwikkelaars van Projectpark: Jeroen Hollander en ik, Antoinette Gerichhausen.

Samengevat gaat het in dit artikel over de leerlingen met een groot ontwikkelingspotentieel die niet altijd dezelfde uitdaging ervaren bij het projectonderwijs als we misschien zouden wensen. Deze groep leerlingen hebben een andere uitdaging nodig om zich geroepen te voelen om die uitdaging ook aan te gaan. Daarnaast hebben ze behoefte aan eigen keuzes maken binnen het leerwerk en ze willen het liefst wel gezien worden in hun werk en in hun geleverde inspanningen. En uiteindelijk willen ze in de meeste gevallen graag samen werken met andere leerlingen uit de groep. 

Het TASC-model ligt aan de basis van de didactiek van de Juan y Rosa leermethode en ook aan de basis van de didactiek van deze projecten uit Projectpark. Samen met Jeroen Hollander werken we aan een steeds voller Projectpark met projecten voor leerlingen met een groot ontwikkelingspotentieel. We hopen dat we dat potentieel even kunnen aanraken en uit de sluimerstand kunnen halen.

Lees voor meer informatie over projecten voor deze groep in het artikel uit Talent in bijgevoegde PDF.