29 dec 2014 erasmusplus.png Erasmus plus subsidie Erasmus plus subsidie
9 dec 2014 Wauwie water!.jpg Wauwie, water! Ken je deze eigenschap van water? Wauwie, water! Ken je deze eigenschap van water?
8 dec 2014 caganer.jpg De ‘Caganer’ in de Kerststal in Cataluña De ‘Caganer’ in de Kerststal in Cataluña
8 dec 2014 Cervantes.jpg Leuke culturele uitstapjes bij ‘Cervantes’ in Utrecht Leuke culturele uitstapjes bij ‘Cervantes’ in Utrecht
8 dec 2014 Iris Syapa Lopez.jpg Wie maakt Iris Suyapa Lopez blij met de Kerst met een verhaaltje over zichzelf? Wie maakt Iris Suyapa Lopez blij met de Kerst met een verhaaltje over zichzelf?
8 dec 2014 soy don toro.jpg Voor alle leerlingen van groep 3 en 4 die ook Spaans willen leren Voor alle leerlingen van groep 3 en 4 die ook Spaans willen leren
Website SLO
Subsidie voor de hoogbegaafdengroep 18 dec 2018

(Bron: SLO)
Op de website van het SLO kunt u alle informatie vinden over de mogelijkheden om een subsidie aan te vragen als tegemoetkoming aan de ontwikkelingsbehoeften van de begaafde leerlingen op uw school. Samenwerkingsverbanden passend onderwijs PO en VO kunnen tussen 1 januari en 31 maart 2019 subsidie aanvragen. Hiermee wil het Ministerie van OCW voor een periode van 4 jaar de samenwerkingsverbanden stimuleren om een onderwijs- en ondersteuningsaanbod voor leerlingen met kenmerken van begaafdheid op te zetten, uit te breiden dan wel te bestendigen.

Criteria subsidieregeling

De aanvragen worden beoordeeld op de volgende criteria:

  1. Doelstelling en visie: het is duidelijk op welke doelen en doelgroep het activiteitenplan zich richt, en in hoeverre het activiteitenplan logisch aansluit op de analyse van de behoefte en de doelen die zijn gesteld.
  2. Samenwerking en draagvlak: samenwerking tussen en draagvlak van verschillende partijen bij het uitvoeren van het activiteitenplan.
  3. Expertiseontwikkeling en kennisdeling:
    a.De mate waarin aandacht is voor de continue ontwikkeling van de expertise, en
    b.Kennisdeling, zowel binnen het samenwerkingsverband als regionaal en landelijk.
  4. Evaluatie van de voortgang: met een jaarlijkse zelf-evaluatie (aan de hand van monitor Nationaal Regieorgaan Onderwijsonderzoek) worden het doelbereik en de expertiseontwikkeling geëvalueerd en worden eventueel verbeteringen in de aanpak doorgevoerd.
  5. Haalbaarheid en duurzaamheid: het plan dient organisatorisch, financieel en inhoudelijk haalbaar te zijn, risicofactoren zijn in beeld en het aanbod kan geborgd worden na afloop van de subsidie.

Op 7 december jl. is de regeling officieel bekend gemaakt via de Staatscourant.

Lees meer informatie hierover op de website van het SLO.