26 mei 2015 TASC Differentiëren in de groep met Juan y Rosa Differentiëren in de groep met Juan y Rosa
26 mei 2015 Soy Don Toro, werkboek Wie wil er Spaans leren? Wie wil er Spaans leren?
26 mei 2015 Leerstrategieën Juan y Rosa als middel om leerstrategieën te ontwikkelen Juan y Rosa als middel om leerstrategieën te ontwikkelen
26 mrt 2015 Nieuws over Juan y Rosa Facebook van Rosa Facebook van Rosa
26 mrt 2015 don Quijote Grote verschillen in uitdrukkingen in een taal Grote verschillen in uitdrukkingen in een taal
26 mrt 2015 OBS Pluspunt Nieuws uit het onderwijs over Spaans Nieuws uit het onderwijs over Spaans
Talent, juni 2018
Reactie op de stelling in het tijdschrift Talent 18 jul 2018

In het juni nummer van het tijdschrift Talent (www.tijdschrift-talent.nl) werd mij gevraagd een reactie te geven op de stelling

"Het is goed om (hoogbegaafde) kinderen minstens drie talen aan te bieden."

En al ben ik overtuigd van het gemak waarop jonge kinderen een 2e taal kunnen leren, blijf ik de wens van het kind zelf vooral respecteren en de hoogste prioriteit geven. De ene leerling wil nu eenmaal liever knutselen of rekenen dan een extra taal leren en bovendien zal niet elke kind een taal op het zelfde niveau willen leren en/of op dezelfde snelheid willen/kunnen leren.  Dus pleit ik vooral voor leermethodes die keuzes aanbieden aan de leerling om te leren wat ze zelf willen leren, op de snelheid en het niveau dat bij hem past.  In bijgevoegde PDF kunt u de reactie lezen op deze stelling vanuit vier verschillende gezichtspunten.

PDF Talent juni 2018, de stelling