10 feb 2017 Textbook omslag version 1.jpg Vertalingen van Engelse versie van Juan y Rosa Vertalingen van Engelse versie van Juan y Rosa
10 feb 2017 wrts.jpg Nieuwe WRTS woordenlijsten van Juan y Rosa Nieuwe WRTS woordenlijsten van Juan y Rosa
10 feb 2017 Veo veo.jpg Prijsvraag VEO VEO - leerling Prijsvraag VEO VEO - leerling
10 feb 2017 2017-02-18 13.13.57.jpg Congres in Ede “Talent in de klas” Congres in Ede “Talent in de klas”
10 feb 2017 voorkant werkboek.jpg Aanvulling op de handleiding bij Soy Don Toro Aanvulling op de handleiding bij Soy Don Toro
10 feb 2017 Como agua para chocolate.jpg “Como agua para chocolate” een ideale film om bij te dineren “Como agua para chocolate” een ideale film om bij te dineren
Talent, juni 2018
Reactie op de stelling in het tijdschrift Talent 18 jul 2018

In het juni nummer van het tijdschrift Talent (www.tijdschrift-talent.nl) werd mij gevraagd een reactie te geven op de stelling

"Het is goed om (hoogbegaafde) kinderen minstens drie talen aan te bieden."

En al ben ik overtuigd van het gemak waarop jonge kinderen een 2e taal kunnen leren, blijf ik de wens van het kind zelf vooral respecteren en de hoogste prioriteit geven. De ene leerling wil nu eenmaal liever knutselen of rekenen dan een extra taal leren en bovendien zal niet elke kind een taal op het zelfde niveau willen leren en/of op dezelfde snelheid willen/kunnen leren.  Dus pleit ik vooral voor leermethodes die keuzes aanbieden aan de leerling om te leren wat ze zelf willen leren, op de snelheid en het niveau dat bij hem past.  In bijgevoegde PDF kunt u de reactie lezen op deze stelling vanuit vier verschillende gezichtspunten.

PDF Talent juni 2018, de stelling