8 feb 2019 Beurzen 2019.1.jpg Beurzen in 2019 Beurzen in 2019
8 feb 2019 Flamenco biënnale.jpg Flamenco BiĆ«nnale Nederland Flamenco BiĆ«nnale Nederland
8 feb 2019 week van de hoogbegaafdheid logo-2019.png Week van de hoogbegaafdheid Week van de hoogbegaafdheid
8 feb 2019 2019-02-01 09.34.10.jpg Voorjaarsgeluk Voorjaarsgeluk
16 jan 2019 Nederlandse versie 3 delen klein.jpg De 'Juan y Rosa' leermethode De 'Juan y Rosa' leermethode
27 dec 2018 Fuegos artificiales Alicante Oud- en Nieuwjaarsviering Oud- en Nieuwjaarsviering
Talent, juni 2018
Reactie op de stelling in het tijdschrift Talent 18 jul 2018

In het juni nummer van het tijdschrift Talent (www.tijdschrift-talent.nl) werd mij gevraagd een reactie te geven op de stelling

"Het is goed om (hoogbegaafde) kinderen minstens drie talen aan te bieden."

En al ben ik overtuigd van het gemak waarop jonge kinderen een 2e taal kunnen leren, blijf ik de wens van het kind zelf vooral respecteren en de hoogste prioriteit geven. De ene leerling wil nu eenmaal liever knutselen of rekenen dan een extra taal leren en bovendien zal niet elke kind een taal op het zelfde niveau willen leren en/of op dezelfde snelheid willen/kunnen leren.  Dus pleit ik vooral voor leermethodes die keuzes aanbieden aan de leerling om te leren wat ze zelf willen leren, op de snelheid en het niveau dat bij hem past.  In bijgevoegde PDF kunt u de reactie lezen op deze stelling vanuit vier verschillende gezichtspunten.

PDF Talent juni 2018, de stelling

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren