4 feb 2022 JyR missie.80%.jpg Juan y Rosa, enquête over de leermethode Juan y Rosa, enquête over de leermethode
4 feb 2022 juan y rosa chillend.png Andere versie van 'Juan y Rosa' Andere versie van 'Juan y Rosa'
4 feb 2022 Al Majrit.png Toledo – Madrid (Tolentum y Al Majrit) Toledo – Madrid (Tolentum y Al Majrit)
4 feb 2022 jazmín.png Jazmín en España Jazmín en España
16 dec 2021 compassion-857765_1920.png Het nieuwe blog over communicatie Het nieuwe blog over communicatie
16 dec 2021 Nederlandse versie 3 delen.jpg Herontdekking van ‘Juan y Rosa’ Herontdekking van ‘Juan y Rosa’
Talent, juni 2018
Reactie op de stelling in het tijdschrift Talent 18 jul 2018

In het juni nummer van het tijdschrift Talent (www.tijdschrift-talent.nl) werd mij gevraagd een reactie te geven op de stelling

"Het is goed om (hoogbegaafde) kinderen minstens drie talen aan te bieden."

En al ben ik overtuigd van het gemak waarop jonge kinderen een 2e taal kunnen leren, blijf ik de wens van het kind zelf vooral respecteren en de hoogste prioriteit geven. De ene leerling wil nu eenmaal liever knutselen of rekenen dan een extra taal leren en bovendien zal niet elke kind een taal op het zelfde niveau willen leren en/of op dezelfde snelheid willen/kunnen leren.  Dus pleit ik vooral voor leermethodes die keuzes aanbieden aan de leerling om te leren wat ze zelf willen leren, op de snelheid en het niveau dat bij hem past.  In bijgevoegde PDF kunt u de reactie lezen op deze stelling vanuit vier verschillende gezichtspunten.

PDF Talent juni 2018, de stelling

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren