22 dec 2022 NOT.png De NOT 2023, van 24 tot en met 28 januari 2023 De NOT 2023, van 24 tot en met 28 januari 2023
22 dec 2022 Clara Sola.png Clara Sola, het speelfilm debuut van Nathalie Álvarez Mesén Clara Sola, het speelfilm debuut van Nathalie Álvarez Mesén
28 nov 2022 89BF5142-0009-4461-9C63-50BCBA865680.png El jeugo de San Nicolás El jeugo de San Nicolás
28 nov 2022 716C41A7-5CC9-4971-9BDD-A20319EF12C4.png De ‘Juan y Rosa’ leermethode ook voor de Engelstalige leerling De ‘Juan y Rosa’ leermethode ook voor de Engelstalige leerling
28 nov 2022 BEF1B72F-248A-456D-9019-2C13BAC0F447.png Flamenco Biënnale, Spaanse films en meer Spaans vermaak Flamenco Biënnale, Spaanse films en meer Spaans vermaak
7 okt 2022 congres VLLT.png Congres Levende Talen op 14 oktober 2022 Congres Levende Talen op 14 oktober 2022
Talent, juni 2018
Reactie op de stelling in het tijdschrift Talent 18 jul 2018

In het juni nummer van het tijdschrift Talent (www.tijdschrift-talent.nl) werd mij gevraagd een reactie te geven op de stelling

"Het is goed om (hoogbegaafde) kinderen minstens drie talen aan te bieden."

En al ben ik overtuigd van het gemak waarop jonge kinderen een 2e taal kunnen leren, blijf ik de wens van het kind zelf vooral respecteren en de hoogste prioriteit geven. De ene leerling wil nu eenmaal liever knutselen of rekenen dan een extra taal leren en bovendien zal niet elke kind een taal op het zelfde niveau willen leren en/of op dezelfde snelheid willen/kunnen leren.  Dus pleit ik vooral voor leermethodes die keuzes aanbieden aan de leerling om te leren wat ze zelf willen leren, op de snelheid en het niveau dat bij hem past.  In bijgevoegde PDF kunt u de reactie lezen op deze stelling vanuit vier verschillende gezichtspunten.

PDF Talent juni 2018, de stelling

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren