26 mei 2015 TASC Differentiëren in de groep met Juan y Rosa Differentiëren in de groep met Juan y Rosa
26 mei 2015 Soy Don Toro, werkboek Wie wil er Spaans leren? Wie wil er Spaans leren?
26 mei 2015 Leerstrategieën Juan y Rosa als middel om leerstrategieën te ontwikkelen Juan y Rosa als middel om leerstrategieën te ontwikkelen
26 mrt 2015 Nieuws over Juan y Rosa Facebook van Rosa Facebook van Rosa
26 mrt 2015 don Quijote Grote verschillen in uitdrukkingen in een taal Grote verschillen in uitdrukkingen in een taal
26 mrt 2015 OBS Pluspunt Nieuws uit het onderwijs over Spaans Nieuws uit het onderwijs over Spaans
NOG.jpg
Passend onderwijs in ontwikkeling 5 dec 2014

Staatssecretaris Sander Dekker heeft deze week het zesde voortgangsrapportage over het passend onderwijs naar de Eerste en Tweede Kamer gestuurd. De invoering van passend onderwijs verloopt goed. Het rapport benoemt vier aandachtspunten waaraan samenwerkingsverband en scholen de komende periode gaan werken. Dit meldt passendonderwijs.nl. De meeste scholen en samenwerkingsverbanden nemen hun verantwoordelijkheid om voor leerlingen een passende plek te vinden, zo concludeert het rapport. Scholen en samenwerkingsverbanden, zo blijkt uit de eerste ervaringen, gebruiken de ruimte die de wet- en regelgeving biedt om daarbinnen nieuwe ondersteuningsvormen te ontwikkelen. 
 
De invoering van het passend onderwijs verloopt goed, maar is nog niet 'af', aldus het rapport. In de volgende periode gaan scholen en samenwerkingsverbanden stappen zetten om op basis van hun nu opgedane ervaringen het passend onderwijs verder te ontwikkelen.

Er zijn vier aandachtspunten door Dekker in kaart gebracht die hierbij van belang zijn. Scholen die met deze punten aan de slag willen, kunnen daarbij ondersteuning krijgen van het ministerie van Onderwijs en sectororganisaties. De aandachtspunten zijn: 

  1. Betrokkenheid van ouders en leraren
  2. Dekkend aanbod van voorzieningen, waarbij ook een goede plek is voor hoogbegaafde leerlingen en thuiszitters weer zo veel mogelijk naar school kunnen
  3. Samenwerking met de gemeente en jeugdhulp
  4. Interne organisatie van het samenwerkingsverband

Klik hier om het zesde voortgangsrapport te lezen. 

(artikel uit www.nationaleonderwijsgids.nl

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren