9 feb 2016 Roscón de Reyes.jpg Roscón de Reyes, wie kan hem zelf maken? Roscón de Reyes, wie kan hem zelf maken?
9 feb 2016 Don in Great Britain.jpg Twitter met Don Toro Twitter met Don Toro
9 feb 2016 LinkedIn.jpg Discussiegroep op LinkedIn Discussiegroep op LinkedIn
9 feb 2016 website picture.jpg Twitter met Juan y Rosa Twitter met Juan y Rosa
8 dec 2015 Auteur nieuwsbrief 2.jpg Juan y Rosa, al op meer dan 750 basisscholen bekend en ingezet. Juan y Rosa, al op meer dan 750 basisscholen bekend en ingezet.
7 dec 2015 Linkedin nieuwsbrief.jpg Discussiegroep gestart op LinkedIn Discussiegroep gestart op LinkedIn
NOG.jpg
Passend onderwijs in ontwikkeling 5 dec 2014

Staatssecretaris Sander Dekker heeft deze week het zesde voortgangsrapportage over het passend onderwijs naar de Eerste en Tweede Kamer gestuurd. De invoering van passend onderwijs verloopt goed. Het rapport benoemt vier aandachtspunten waaraan samenwerkingsverband en scholen de komende periode gaan werken. Dit meldt passendonderwijs.nl. De meeste scholen en samenwerkingsverbanden nemen hun verantwoordelijkheid om voor leerlingen een passende plek te vinden, zo concludeert het rapport. Scholen en samenwerkingsverbanden, zo blijkt uit de eerste ervaringen, gebruiken de ruimte die de wet- en regelgeving biedt om daarbinnen nieuwe ondersteuningsvormen te ontwikkelen. 
 
De invoering van het passend onderwijs verloopt goed, maar is nog niet 'af', aldus het rapport. In de volgende periode gaan scholen en samenwerkingsverbanden stappen zetten om op basis van hun nu opgedane ervaringen het passend onderwijs verder te ontwikkelen.

Er zijn vier aandachtspunten door Dekker in kaart gebracht die hierbij van belang zijn. Scholen die met deze punten aan de slag willen, kunnen daarbij ondersteuning krijgen van het ministerie van Onderwijs en sectororganisaties. De aandachtspunten zijn: 

  1. Betrokkenheid van ouders en leraren
  2. Dekkend aanbod van voorzieningen, waarbij ook een goede plek is voor hoogbegaafde leerlingen en thuiszitters weer zo veel mogelijk naar school kunnen
  3. Samenwerking met de gemeente en jeugdhulp
  4. Interne organisatie van het samenwerkingsverband

Klik hier om het zesde voortgangsrapport te lezen. 

(artikel uit www.nationaleonderwijsgids.nl

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren