25 mrt 2020 Acadin deel 1.jpg Activiteit Spaans vanaf 8 jaar uit Juan y Rosa, deel 1 Activiteit Spaans vanaf 8 jaar uit Juan y Rosa, deel 1
18 mrt 2020 Acadin deel 1.jpg Activiteit Spaans voor de basisscholier - Acadin Activiteit Spaans voor de basisscholier - Acadin
18 mrt 2020 Activiteit deel 0.jpg Activiteit Spaans voor de jong hoogbegaafden uit 'Soy Don Toro' Activiteit Spaans voor de jong hoogbegaafden uit 'Soy Don Toro'
17 feb 2020 congressen beurzen.jpg Conferenties en Beurzen Conferenties en Beurzen
17 feb 2020 amazon-CB.jpg Nieuwe Ontwikkelingen Nieuwe Ontwikkelingen
17 feb 2020 edmodo.png Edmodo, de digitale App van Juan y Rosa Edmodo, de digitale App van Juan y Rosa
NOG.jpg
Passend onderwijs in ontwikkeling 5 dec 2014

Staatssecretaris Sander Dekker heeft deze week het zesde voortgangsrapportage over het passend onderwijs naar de Eerste en Tweede Kamer gestuurd. De invoering van passend onderwijs verloopt goed. Het rapport benoemt vier aandachtspunten waaraan samenwerkingsverband en scholen de komende periode gaan werken. Dit meldt passendonderwijs.nl. De meeste scholen en samenwerkingsverbanden nemen hun verantwoordelijkheid om voor leerlingen een passende plek te vinden, zo concludeert het rapport. Scholen en samenwerkingsverbanden, zo blijkt uit de eerste ervaringen, gebruiken de ruimte die de wet- en regelgeving biedt om daarbinnen nieuwe ondersteuningsvormen te ontwikkelen. 
 
De invoering van het passend onderwijs verloopt goed, maar is nog niet 'af', aldus het rapport. In de volgende periode gaan scholen en samenwerkingsverbanden stappen zetten om op basis van hun nu opgedane ervaringen het passend onderwijs verder te ontwikkelen.

Er zijn vier aandachtspunten door Dekker in kaart gebracht die hierbij van belang zijn. Scholen die met deze punten aan de slag willen, kunnen daarbij ondersteuning krijgen van het ministerie van Onderwijs en sectororganisaties. De aandachtspunten zijn: 

  1. Betrokkenheid van ouders en leraren
  2. Dekkend aanbod van voorzieningen, waarbij ook een goede plek is voor hoogbegaafde leerlingen en thuiszitters weer zo veel mogelijk naar school kunnen
  3. Samenwerking met de gemeente en jeugdhulp
  4. Interne organisatie van het samenwerkingsverband

Klik hier om het zesde voortgangsrapport te lezen. 

(artikel uit www.nationaleonderwijsgids.nl