26 jun 2014 Spaanse cultuur.jpg Juan y Rosa op Twitter Juan y Rosa op Twitter
23 apr 2014 Dag van de rechten van de schrijver.jpg Internationale dag van het boek en van de rechten van de schrijver Internationale dag van het boek en van de rechten van de schrijver
22 apr 2014 Plan Nederland.jpg Plan Nederland, een idee voor samenwerking Plan Nederland, een idee voor samenwerking
22 apr 2014 Peppels.jpg Het Europees Taalportfolio stopt en wordt overgenomen Het Europees Taalportfolio stopt en wordt overgenomen
21 apr 2014 Drongo-festival.jpg Drongo-festival op 27 september 2014 Drongo-festival op 27 september 2014
21 apr 2014 juan computert.PNG Oproep voor leerlingen van Juan y Rosa die willen e-mailen in het Spaans Oproep voor leerlingen van Juan y Rosa die willen e-mailen in het Spaans
NOG.jpg
Passend onderwijs in ontwikkeling 5 dec 2014

Staatssecretaris Sander Dekker heeft deze week het zesde voortgangsrapportage over het passend onderwijs naar de Eerste en Tweede Kamer gestuurd. De invoering van passend onderwijs verloopt goed. Het rapport benoemt vier aandachtspunten waaraan samenwerkingsverband en scholen de komende periode gaan werken. Dit meldt passendonderwijs.nl. De meeste scholen en samenwerkingsverbanden nemen hun verantwoordelijkheid om voor leerlingen een passende plek te vinden, zo concludeert het rapport. Scholen en samenwerkingsverbanden, zo blijkt uit de eerste ervaringen, gebruiken de ruimte die de wet- en regelgeving biedt om daarbinnen nieuwe ondersteuningsvormen te ontwikkelen. 
 
De invoering van het passend onderwijs verloopt goed, maar is nog niet 'af', aldus het rapport. In de volgende periode gaan scholen en samenwerkingsverbanden stappen zetten om op basis van hun nu opgedane ervaringen het passend onderwijs verder te ontwikkelen.

Er zijn vier aandachtspunten door Dekker in kaart gebracht die hierbij van belang zijn. Scholen die met deze punten aan de slag willen, kunnen daarbij ondersteuning krijgen van het ministerie van Onderwijs en sectororganisaties. De aandachtspunten zijn: 

  1. Betrokkenheid van ouders en leraren
  2. Dekkend aanbod van voorzieningen, waarbij ook een goede plek is voor hoogbegaafde leerlingen en thuiszitters weer zo veel mogelijk naar school kunnen
  3. Samenwerking met de gemeente en jeugdhulp
  4. Interne organisatie van het samenwerkingsverband

Klik hier om het zesde voortgangsrapport te lezen. 

(artikel uit www.nationaleonderwijsgids.nl

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren