25 sep 2015 juan en rosa zitten op muur 2.png 10 jaar Juan y Rosa! 10 jaar Juan y Rosa!
25 sep 2015 nieuws juan en rosa.jpg Nieuws voor de leerling Spaans Nieuws voor de leerling Spaans
25 sep 2015 Twitter.png @Juan_y_Rosa op Twitter @Juan_y_Rosa op Twitter
24 sep 2015 ncj.png NCJ en de aandacht voor de sensitieve, emotionele, intens levende leerling NCJ en de aandacht voor de sensitieve, emotionele, intens levende leerling
26 jun 2015 eerste boeken deel 0.jpg De eerste boeken van deel 0 zijn besteld De eerste boeken van deel 0 zijn besteld
26 jun 2015 Youtube.jpg Visie achter de leermethode van Juan y Rosa Visie achter de leermethode van Juan y Rosa
NOG.jpg
Passend onderwijs in ontwikkeling 5 dec 2014

Staatssecretaris Sander Dekker heeft deze week het zesde voortgangsrapportage over het passend onderwijs naar de Eerste en Tweede Kamer gestuurd. De invoering van passend onderwijs verloopt goed. Het rapport benoemt vier aandachtspunten waaraan samenwerkingsverband en scholen de komende periode gaan werken. Dit meldt passendonderwijs.nl. De meeste scholen en samenwerkingsverbanden nemen hun verantwoordelijkheid om voor leerlingen een passende plek te vinden, zo concludeert het rapport. Scholen en samenwerkingsverbanden, zo blijkt uit de eerste ervaringen, gebruiken de ruimte die de wet- en regelgeving biedt om daarbinnen nieuwe ondersteuningsvormen te ontwikkelen. 
 
De invoering van het passend onderwijs verloopt goed, maar is nog niet 'af', aldus het rapport. In de volgende periode gaan scholen en samenwerkingsverbanden stappen zetten om op basis van hun nu opgedane ervaringen het passend onderwijs verder te ontwikkelen.

Er zijn vier aandachtspunten door Dekker in kaart gebracht die hierbij van belang zijn. Scholen die met deze punten aan de slag willen, kunnen daarbij ondersteuning krijgen van het ministerie van Onderwijs en sectororganisaties. De aandachtspunten zijn: 

  1. Betrokkenheid van ouders en leraren
  2. Dekkend aanbod van voorzieningen, waarbij ook een goede plek is voor hoogbegaafde leerlingen en thuiszitters weer zo veel mogelijk naar school kunnen
  3. Samenwerking met de gemeente en jeugdhulp
  4. Interne organisatie van het samenwerkingsverband

Klik hier om het zesde voortgangsrapport te lezen. 

(artikel uit www.nationaleonderwijsgids.nl

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren