17 apr 2014 Gabriel Garcia Marquez.jpg Gabriel García Márquez overleden op 17 april 2014 Gabriel García Márquez overleden op 17 april 2014
14 apr 2014 La jaula de oro.jpg Nieuws uit de Spaanse cultuurwereld Nieuws uit de Spaanse cultuurwereld
7 apr 2014 JR4.jpg Aan deel 0, lesmethode Spaans voor groep 3/4 van Juan y Rosa, wordt hard gewerkt Aan deel 0, lesmethode Spaans voor groep 3/4 van Juan y Rosa, wordt hard gewerkt
5 apr 2014 Porta de la Feria de Abril 2014.JPG 'Feria de abril' in Nederlands op 13 april 'Feria de abril' in Nederlands op 13 april
4 apr 2014 juan computert.PNG TRIELE 2014 van de vakgroep Spaans op de basisschool TRIELE 2014 van de vakgroep Spaans op de basisschool
3 apr 2014 juan computert.PNG Twitter @juan_y_rosa voor leerkrachten of begeleider Spaans Twitter @juan_y_rosa voor leerkrachten of begeleider Spaans
Open Space Onderwijs.jpg
Open Space Onderwijs concept van Willem Wind 8 jun 2020

Afgelopen weken kwam ik regelmatig berichten tegen van Willem Wind. Voor mij was hij de auteur van het boek "Hoe het leven mij misleidde" (2000). In die tijd begon mijn zoektocht naar de betekenis van hoogbegaafd zijn en de mogelijke gevolgen die je kunt ervaren in het dagelijkse leven. 

Op zijn website https://ikbenhoogbegaafd.nl/mijn-favoriete-berichten/ kunt u veel informatie lezen over zijn frisse blik op het (af)sluiten van de hoogbegaafde van de groep, van de omgeving en hoe de hoogbegaafde weer geopend kan worden vanuit zichzelf. 

De artikelen "Top-Down onderwijs", "De spagaat van de hoogbegaafde" en "Open Space Onderwijs in een notendop" hebben allereerst mijn aandacht gekregen en ik wil die daarom graag delen met u.

Het idee voor de leermethode Juan y Rosa is in die periode ontstaan en is daarna verder ontwikkeld met de basissgedachte dat iedere leerling zijn verantwoordelijkheid draagt om zijn leerproces interessant en nuttig te maken. Daarbij helpt Juan y Rosa ze graag!

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren