17 dec 2020 20201217_144703.jpg Extra uitdaging tijdens deze lockdown Extra uitdaging tijdens deze lockdown
7 dec 2020 woord en zijn betekenis.jpg Hoe communiceren we dan schriftelijk met onze handen en voeten? Hoe communiceren we dan schriftelijk met onze handen en voeten?
1 dec 2020 downloads.jpg Aanpassingen op de website van Juan y Rosa Aanpassingen op de website van Juan y Rosa
1 dec 2020 woord en zijn betekenis.jpg Nieuwe artikelen, blogs over taal enzo Nieuwe artikelen, blogs over taal enzo
1 dec 2020 week van de hoogbegaafdheid.jpg De Week van de Hoogbegaafdheid vindt plaats van 6 t/m 14 maart 2021 De Week van de Hoogbegaafdheid vindt plaats van 6 t/m 14 maart 2021
1 dec 2020 quisiera ser.jpg Over het lied ‘Quisiera ser tan alta(o) como la luna’ uit deel 0 Over het lied ‘Quisiera ser tan alta(o) como la luna’ uit deel 0
Open Space Onderwijs.jpg
Open Space Onderwijs concept van Willem Wind 8 jun 2020

Afgelopen weken kwam ik regelmatig berichten tegen van Willem Wind. Voor mij was hij de auteur van het boek "Hoe het leven mij misleidde" (2000). In die tijd begon mijn zoektocht naar de betekenis van hoogbegaafd zijn en de mogelijke gevolgen die je kunt ervaren in het dagelijkse leven. 

Op zijn website https://ikbenhoogbegaafd.nl/mijn-favoriete-berichten/ kunt u veel informatie lezen over zijn frisse blik op het (af)sluiten van de hoogbegaafde van de groep, van de omgeving en hoe de hoogbegaafde weer geopend kan worden vanuit zichzelf. 

De artikelen "Top-Down onderwijs", "De spagaat van de hoogbegaafde" en "Open Space Onderwijs in een notendop" hebben allereerst mijn aandacht gekregen en ik wil die daarom graag delen met u.

Het idee voor de leermethode Juan y Rosa is in die periode ontstaan en is daarna verder ontwikkeld met de basissgedachte dat iedere leerling zijn verantwoordelijkheid draagt om zijn leerproces interessant en nuttig te maken. Daarbij helpt Juan y Rosa ze graag!

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren