9 feb 2016 Don in Great Britain.jpg Twitter met Don Toro Twitter met Don Toro
9 feb 2016 LinkedIn.jpg Discussiegroep op LinkedIn Discussiegroep op LinkedIn
9 feb 2016 website picture.jpg Twitter met Juan y Rosa Twitter met Juan y Rosa
8 dec 2015 Auteur nieuwsbrief 2.jpg Juan y Rosa, al op meer dan 750 basisscholen bekend en ingezet. Juan y Rosa, al op meer dan 750 basisscholen bekend en ingezet.
7 dec 2015 Linkedin nieuwsbrief.jpg Discussiegroep gestart op LinkedIn Discussiegroep gestart op LinkedIn
7 dec 2015 Facebook dec  2015 2.jpg Sevilla, mooie stad in het zuidwesten van Spanje Sevilla, mooie stad in het zuidwesten van Spanje
nieuws juan en rosa.jpg
Nieuws voor de leerling Spaans 25 sep 2015

@Don_Toro_ op Twitter

Een van de laatste tweets van Don Toro ging over ‘Pinocho’. Op YouTube kun je filmpjes vinden van ‘Pinocho’. Leuk om te luisteren naar het Spaans en het Spaans te kunnen lezen eronder. Je kunt de ondertiteling aan zetten.

Tweet:

“Puedes encontrar más películas de Pinocho en YouTube. Pon los subtítulos y ¡vamos a disfrutar!”

 

Zullen we samen gaan koken ter ere van het feest ‘La Mercè’?

Afgelopen week was het groot feest in Barcelona ter ere van hun patroonheilige La Mercè. Een heel bekend gerecht voor Cataluña is ‘pa amb tomàquet’ oftewel ‘pan con tomate’. Het is brood met tomaat ingewreven.

Dit recept komt van de website 'Barcelona met Marta’, met de mooie beschrijving:

“Brood en tomaat, hoe zoiets eenvoudigs en zonder poespas zo onmisbaar is geworden is een van de grote raadsels van de Catalaanse keuken. Pa amb tomàquet kent iedereen in Catalonië en is een symbool van nationale identiteit.”

Rooster het in sneetjes gesneden stokbrood los van elkaar. Snijd 4 knoflookjes doormidden en 4 rijpe tomaten. Wrijf de broodjes als ze nog warm zijn in met eerst de knoflook en dan de tomaat. Doe er nog een beetje zout en olijfolie op voor de smaak. En klaar! ¡Que aprovecha! 

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren