18 jul 2018 Jubileum, 10 jaar deel 2 Tot 1 september kunt u deel 2 nog met 20% korting bestellen Tot 1 september kunt u deel 2 nog met 20% korting bestellen
18 jul 2018 Talent, juni 2018 Reactie op de stelling in het tijdschrift Talent Reactie op de stelling in het tijdschrift Talent
18 jul 2018 Alitas de pollo fritas Een heerlijk Baskisch gerecht Een heerlijk Baskisch gerecht
30 mei 2018 Álvaro Soler.jpg De Spaanse zomerhit van Álvaro Soler: Sofia De Spaanse zomerhit van Álvaro Soler: Sofia
30 mei 2018 Part 1 and part 0 De Engelse versie boeken deel 0 en 1 zijn gedrukt! De Engelse versie boeken deel 0 en 1 zijn gedrukt!
29 mei 2018 USB-stick NE.jpg De nieuwe USB-sticks zijn te bestellen via het bestelformulier De nieuwe USB-sticks zijn te bestellen via het bestelformulier
TASC
Differentiëren in de groep met Juan y Rosa 26 mei 2015

Het TASC-model ligt aan de basis van het differentiëren in de groep. Dit model dat in London NACE is bedacht, is een leermodel dat uitgaat van het centraal stellen van het leerdoel. Dit leermodel is door de auteur in de leermethode Juan y Rosa (deel 1 en 2) benut en biedt aan de leerling momenten aan te kiezen voor versnelling of verdieping van de lesstof.

In elke groep leerlingen zijn er onderlinge verschillen op interesse en cognitief gebied aanwezig. Ook zijn er verschillen aanwezig al is het op een andere schaal in een kleinere specifieke groep gevormd van leerlingen die bijvoorbeeld een extra vak krijgen. Bovendien kan een leerling op enig moment meer of minder interesse krijgen voor een vak. De leermethode van Juan y Rosa biedt hen de mogelijkheid om te differentiëren op elk gewenst of noodzakelijk moment. De focus binnen elk hoofdstuk is gelegd op de leerdoelen van het betreffende hoofdstuk. Elk hoofdstuk bevat een toets waarin de leerdoelen minimaal worden getoetst. De leerling heeft zelf de keuze om meer of minder opdrachten te maken voor hij de toets maakt en hij heeft de keuze om nog opdrachten ter verdieping te maken of verder te gaan naar het volgende hoofdstuk. Indien de toets niet voldoende is gemaakt zijn er eerst verplichte opdrachten te maken voor de leerling verder kan gaan naar het volgende hoofdstuk. De leraar/begeleider is de coach van het leerproces van de leerling en zorgt voor een maatje zodat ze de opdrachten minimaal samen kunnen maken.