22 nov 2023 2e deel op de muur in Alicante.png Tweede deel op een muur in Alicante Tweede deel op een muur in Alicante
22 nov 2023 man van la mancha.png Musical met Huub van der Lubbe als Don Quichot Musical met Huub van der Lubbe als Don Quichot
15 okt 2023 banner StudyGo en JyR.png StudyGo, de vernieuwde WRTS oefen-applicatie (deel 2) StudyGo, de vernieuwde WRTS oefen-applicatie (deel 2)
10 okt 2023 20240415_075936.jpg Artikel in september nummer van FOCO Artikel in september nummer van FOCO
1 okt 2023 deel 1 spreuk op de muur.png Op een muur in Alicante vond ik deze tekst. Op een muur in Alicante vond ik deze tekst.
1 sep 2023 Prezi h1.png Nieuws over het werken met de Prezi's Nieuws over het werken met de Prezi's
TASC
Differentiëren in de groep met Juan y Rosa 26 mei 2015

Het TASC-model ligt aan de basis van het differentiëren in de groep. Dit model dat in London NACE is bedacht, is een leermodel dat uitgaat van het centraal stellen van het leerdoel. Dit leermodel is door de auteur in de leermethode Juan y Rosa (deel 1 en 2) benut en biedt aan de leerling momenten aan te kiezen voor versnelling of verdieping van de lesstof.

In elke groep leerlingen zijn er onderlinge verschillen op interesse en cognitief gebied aanwezig. Ook zijn er verschillen aanwezig al is het op een andere schaal in een kleinere specifieke groep gevormd van leerlingen die bijvoorbeeld een extra vak krijgen. Bovendien kan een leerling op enig moment meer of minder interesse krijgen voor een vak. De leermethode van Juan y Rosa biedt hen de mogelijkheid om te differentiëren op elk gewenst of noodzakelijk moment. De focus binnen elk hoofdstuk is gelegd op de leerdoelen van het betreffende hoofdstuk. Elk hoofdstuk bevat een toets waarin de leerdoelen minimaal worden getoetst. De leerling heeft zelf de keuze om meer of minder opdrachten te maken voor hij de toets maakt en hij heeft de keuze om nog opdrachten ter verdieping te maken of verder te gaan naar het volgende hoofdstuk. Indien de toets niet voldoende is gemaakt zijn er eerst verplichte opdrachten te maken voor de leerling verder kan gaan naar het volgende hoofdstuk. De leraar/begeleider is de coach van het leerproces van de leerling en zorgt voor een maatje zodat ze de opdrachten minimaal samen kunnen maken.   

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren