20 feb 2018 Certificado.jpg Toets deel 2 "Juan y Rosa están en casa" Toets deel 2 "Juan y Rosa están en casa"
20 feb 2018 'Cataluña' - Catalonië Tarragona, de hoofdstad van de gelijknamige provincie in Catalonië Tarragona, de hoofdstad van de gelijknamige provincie in Catalonië
22 dec 2017 wrts.jpg WRTS aangepast WRTS aangepast
22 dec 2017 Juan-Rosa banner YouTube.jpg Toets deel 2 Toets deel 2
24 nov 2017 promotie deel 2 2017 nieuwste.jpg Update van congressen met Juan y Rosa voor 2018 Update van congressen met Juan y Rosa voor 2018
12 okt 2017 promotie deel 2 2017.4.jpg Promotie deel 2 omdat het al 10 jaar bestaat! Promotie deel 2 omdat het al 10 jaar bestaat!
TASC
Differentiëren in de groep met Juan y Rosa 26 mei 2015

Het TASC-model ligt aan de basis van het differentiëren in de groep. Dit model dat in London NACE is bedacht, is een leermodel dat uitgaat van het centraal stellen van het leerdoel. Dit leermodel is door de auteur in de leermethode Juan y Rosa (deel 1 en 2) benut en biedt aan de leerling momenten aan te kiezen voor versnelling of verdieping van de lesstof.

In elke groep leerlingen zijn er onderlinge verschillen op interesse en cognitief gebied aanwezig. Ook zijn er verschillen aanwezig al is het op een andere schaal in een kleinere specifieke groep gevormd van leerlingen die bijvoorbeeld een extra vak krijgen. Bovendien kan een leerling op enig moment meer of minder interesse krijgen voor een vak. De leermethode van Juan y Rosa biedt hen de mogelijkheid om te differentiëren op elk gewenst of noodzakelijk moment. De focus binnen elk hoofdstuk is gelegd op de leerdoelen van het betreffende hoofdstuk. Elk hoofdstuk bevat een toets waarin de leerdoelen minimaal worden getoetst. De leerling heeft zelf de keuze om meer of minder opdrachten te maken voor hij de toets maakt en hij heeft de keuze om nog opdrachten ter verdieping te maken of verder te gaan naar het volgende hoofdstuk. Indien de toets niet voldoende is gemaakt zijn er eerst verplichte opdrachten te maken voor de leerling verder kan gaan naar het volgende hoofdstuk. De leraar/begeleider is de coach van het leerproces van de leerling en zorgt voor een maatje zodat ze de opdrachten minimaal samen kunnen maken.