26 sep 2022 Rosa in ontwikkeling.png "Juan y Rosa" na Edmodo "Juan y Rosa" na Edmodo
26 sep 2022 Projectpark.png PROJECTPARK PROJECTPARK
19 aug 2022 Edmodo.jpg Edmodo stopt per 22 september 2022 Edmodo stopt per 22 september 2022
19 aug 2022 inschrijf poster.png Bent u al nieuwsgierig naar het volgende project? Bent u al nieuwsgierig naar het volgende project?
19 aug 2022 Naamloos-1.png ECHA 2022 van 31 augustus tot en met 3 september ECHA 2022 van 31 augustus tot en met 3 september
24 jun 2022 feedback.png Het vervolg op het ruimtevaartproject! Het vervolg op het ruimtevaartproject!
2019-04-04 09.30.28-3.jpg
Congresdag “Talent in de klas” van 4 april in Ede 20 mei 2019

Op 4 april stond ik met een dynamische stand op het congres “Talent in de klas” van de Koninklijke van Gorcum. De bezoekers van het congres kregen de kans om te zien hoe de leermethode van Juan y Rosa werkt aan de hand van koptelefoon en video’s. Tegelijkertijd konden zij hun vragen kwijt aan de auteur van de leermethode. Als herinnering kunt u deze Prezi nog eens bekijken over deel 1.

De Prezi over deel 0 volgt binnenkort :)

Zoals elk jaar was ook deze dag weer goed georganiseerd, overzichtelijk en er hing een goede sfeer. Houd de website van het congres van de Koninklijke van Gorcum  (https://www.aanmelder.nl/talentindeklas2019) in de gaten zodat u er volgend jaar bij kunt zijn.

Dit jaar werd de dag geopend met een lezing door Renata Hamsikova over Uitzonderlijk begaafde kinderen – aliens op aarde? Renata opent op haar website (https://www.ieku.nl/workshop-uitzonderlijk-begaafd/) van IEKU ADVIES met een uitspraak van Dr. Linda K. Silverman:

"Mildly, moderately, highly and extraordinarily gifted children are as different from each other as mildly, moderately, severely and profoundly retarded children are from each other, but the differences among levels of giftedness are rarely recognized." 

Zij geeft aan dat het nodig is om binnen de groep hoogbegaafden verder te differentiëren. De groep hoogbegaafden met een IQ van 145+ zijn nog intenser op bijna elk gebied: gedrag, emoties, vasthoudendheid, beleving. Daarnaast pikken ze informatie heel snel en overal op. Zij combineren die informatie met andere kennis, leggen verbanden, gebruiken die kennis en passen het toe.

Op de website van Pharos (https://pharosnl.nl/verslag-lezing-uitzonderlijk-begaafde-kinderen-renata-hamsikova/) kunt u een verslag lezen van deze lezing van haar.