26 jun 2015 @Don_Toro_ op.jpeg Nieuws voor de leerling Spaans Nieuws voor de leerling Spaans
26 jun 2015 @Juan_y_Rosa op Twitter.jpg @Juan_y_Rosa op Twitter @Juan_y_Rosa op Twitter
26 mei 2015 Triele Nieuws uit het onderwijs over Spaans Nieuws uit het onderwijs over Spaans
26 mei 2015 Ana en Antoinette Deel 0,1 en 2; Spaans in het hele BO. Deel 0,1 en 2; Spaans in het hele BO.
26 mei 2015 Werkboek deel 0 Deel 0 ‘Soy Don Toro’ is op de markt! Deel 0 ‘Soy Don Toro’ is op de markt!
26 mei 2015 Zes jaar Spaans Zes jaar Spaans op de basisschool Zes jaar Spaans op de basisschool
2019-04-04 09.30.28-3.jpg
Congresdag “Talent in de klas” van 4 april in Ede 20 mei 2019

Op 4 april stond ik met een dynamische stand op het congres “Talent in de klas” van de Koninklijke van Gorcum. De bezoekers van het congres kregen de kans om te zien hoe de leermethode van Juan y Rosa werkt aan de hand van koptelefoon en video’s. Tegelijkertijd konden zij hun vragen kwijt aan de auteur van de leermethode. Als herinnering kunt u deze Prezi nog eens bekijken over deel 1.

De Prezi over deel 0 volgt binnenkort :)

Zoals elk jaar was ook deze dag weer goed georganiseerd, overzichtelijk en er hing een goede sfeer. Houd de website van het congres van de Koninklijke van Gorcum  (https://www.aanmelder.nl/talentindeklas2019) in de gaten zodat u er volgend jaar bij kunt zijn.

Dit jaar werd de dag geopend met een lezing door Renata Hamsikova over Uitzonderlijk begaafde kinderen – aliens op aarde? Renata opent op haar website (https://www.ieku.nl/workshop-uitzonderlijk-begaafd/) van IEKU ADVIES met een uitspraak van Dr. Linda K. Silverman:

"Mildly, moderately, highly and extraordinarily gifted children are as different from each other as mildly, moderately, severely and profoundly retarded children are from each other, but the differences among levels of giftedness are rarely recognized." 

Zij geeft aan dat het nodig is om binnen de groep hoogbegaafden verder te differentiëren. De groep hoogbegaafden met een IQ van 145+ zijn nog intenser op bijna elk gebied: gedrag, emoties, vasthoudendheid, beleving. Daarnaast pikken ze informatie heel snel en overal op. Zij combineren die informatie met andere kennis, leggen verbanden, gebruiken die kennis en passen het toe.

Op de website van Pharos (https://pharosnl.nl/verslag-lezing-uitzonderlijk-begaafde-kinderen-renata-hamsikova/) kunt u een verslag lezen van deze lezing van haar.