22 dec 2022 NOT.png De NOT 2023, van 24 tot en met 28 januari 2023 De NOT 2023, van 24 tot en met 28 januari 2023
22 dec 2022 Clara Sola.png Clara Sola, het speelfilm debuut van Nathalie Álvarez Mesén Clara Sola, het speelfilm debuut van Nathalie Álvarez Mesén
28 nov 2022 89BF5142-0009-4461-9C63-50BCBA865680.png El jeugo de San Nicolás El jeugo de San Nicolás
28 nov 2022 716C41A7-5CC9-4971-9BDD-A20319EF12C4.png De ‘Juan y Rosa’ leermethode ook voor de Engelstalige leerling De ‘Juan y Rosa’ leermethode ook voor de Engelstalige leerling
28 nov 2022 BEF1B72F-248A-456D-9019-2C13BAC0F447.png Flamenco Biënnale, Spaanse films en meer Spaans vermaak Flamenco Biënnale, Spaanse films en meer Spaans vermaak
7 okt 2022 congres VLLT.png Congres Levende Talen op 14 oktober 2022 Congres Levende Talen op 14 oktober 2022
poster.png
‘Het Ruimtevaart project’ van Ponte-Cino 4 feb 2022

Het Ruimtevaart project is klaar voor de pilot. Wie schrijft zich in* om gedurende 2 maanden, tussen de voorjaarsvakantie en meivakantie, te kunnen werken met dit project tegen de prijs van €o in ruil voor het invullen van een feedback formulier?

Op basis van dezelfde didactiek als in Juan y Rosa hebben we samen met PONTE expertisecentrum hoogbegaafdheid gewerkt aan dit verrijkingsmateriaal voor de basisschool over ‘de Ruimtevaart’. Het materiaal heeft een onderzoekend en ontwerpend karakter, gebaseerd op de principes van het TASC-model (Thinking Actively in a Social Context), waarbij we binnen het project de leerlingen zelf keuzes laten maken wat ze willen leren en welke eindopdracht ze willen maken maar met tussentijdse controle momenten. Het idee is dat leerlingen zelfstandig met minimale begeleiding van de leerkracht met dit project aan de slag kunnen. Het project is daarmee inzetbaar voor zowel reguliere klassen als verrijkingsgroepen.

De leerling behoudt zijn autonomie op reis in dit project. Op deze manier sluit de opdracht aan bij de interesse van de leerling, maar blijft de leerkracht controle houden over het eindproduct met vastgestelde kaders en doelen. De leerkracht zal op drie contactmomenten met de leerling in gesprek gaan. Verder kan de leerling zelfstandig verder werken aan het project. U krijgt van ons een goede begeleiding om met weinig inspanning van uw kant de leerlingen aan het werk te zetten met dit uitdagende project. Wij zijn nieuwsgierig naar uw feedback en die van de kinderen na afloop van het project. 

* De aanmelding voor de pilot van dit project is geëindigd. U kunt zich wel inschrijven voor de mailings van de PONTE-Cino projecten. Klik hier voor het inschrijfformulier

 

COOKIE INFORMATIE

Voor een volledige werking van deze website wordt gebruik gemaakt van cookies.
Meer informatie over cookies > Accepteren