24 jun 2022 aangepast ib dag.jpg Het "Juan y Rosa" juni nieuws Het "Juan y Rosa" juni nieuws
24 jun 2022 presentje.jpg Het ‘Certificado’ gehaald? Vraag dan een presentje aan. Het ‘Certificado’ gehaald? Vraag dan een presentje aan.
24 jun 2022 ijssalon voor Juan y Rosa.png Ga jij een ijsje bestellen in het Spaans deze zomer? Ga jij een ijsje bestellen in het Spaans deze zomer?
24 jun 2022 helado de naranja.jpg Een fris drankje maken voor op het terras Een fris drankje maken voor op het terras
23 mei 2022 flyer IB-dag nieuw project Ruimtevaart.jpg Het ruimtevaartproject Het ruimtevaartproject
23 mei 2022 Cino+.png Het "Juan y Rosa" mei nieuws Het "Juan y Rosa" mei nieuws
Pegatinas.jpg
Vel met stickers gratis bij elk besteld werkboek deel 1 7 jun 2017

Sinds deze maand voegen we een extra stickervel toe aan elk besteld werkboek deel 1. De vraag kwam vanuit de hoek van de begeleiders van de leermethode. Een van hen vroeg of wij beloningsstickers in het Spaans in productie wilde nemen zoals er ook in andere talen beloningsstickers te koop zijn.

We hebben besloten de stickers gratis mee te geven met elk werkboek deel 1, Juan y Rosa están de vacaciones.

Of je de stickers moet gaan gebruiken als beloningsstickers is sterk afhankelijk van de manier waarop en welke leerlingen in de groep zitten. Voor alerte leerlingen, die altijd aan het denken zijn, die al vanaf jonge leeftijd verbaal vaardig zijn en een kei in het onderhandelen, die een groot geheugen hebben en een sterk rechtvaardigheidsgevoel, werkt een beloningssysteem alleen als je rekening houdt met deze eigenschappen en je niet in de valkuil laat meeslepen die leidt tot totale desinteresse van de leerling om nog iets te doen. Alleen als de beloning hun intrinsieke motivatie aanwakkert, kunnen de stickers werken. Wees er bewust van dat hoogbegaafde leerlingen pas uitgedaagd worden als ze echt iets heel moeilijks moeten doen, een probleem moeten oplossen. Gebruik de stickers anders alleen op een speciaal moment of met een feestje of ... laat de leerlingen zelf besluiten wanneer iemand uit de groep een sticker heeft verdiend. Vorm met de leerlingen een ‘Raad van overleg’.