23 apr 2014 Dag van de rechten van de schrijver.jpg Internationale dag van het boek en van de rechten van de schrijver Internationale dag van het boek en van de rechten van de schrijver
22 apr 2014 Plan Nederland.jpg Plan Nederland, een idee voor samenwerking Plan Nederland, een idee voor samenwerking
22 apr 2014 Peppels.jpg Het Europees Taalportfolio stopt en wordt overgenomen Het Europees Taalportfolio stopt en wordt overgenomen
21 apr 2014 Drongo-festival.jpg Drongo-festival op 27 september 2014 Drongo-festival op 27 september 2014
21 apr 2014 juan computert.PNG Oproep voor leerlingen van Juan y Rosa die willen e-mailen in het Spaans Oproep voor leerlingen van Juan y Rosa die willen e-mailen in het Spaans
17 apr 2014 Gabriel Garcia Marquez.jpg Gabriel García Márquez overleden op 17 april 2014 Gabriel García Márquez overleden op 17 april 2014
Pegatinas.jpg
Vel met stickers gratis bij elk besteld werkboek deel 1 7 jun 2017

Sinds deze maand voegen we een extra stickervel toe aan elk besteld werkboek deel 1. De vraag kwam vanuit de hoek van de begeleiders van de leermethode. Een van hen vroeg of wij beloningsstickers in het Spaans in productie wilde nemen zoals er ook in andere talen beloningsstickers te koop zijn.

We hebben besloten de stickers gratis mee te geven met elk werkboek deel 1, Juan y Rosa están de vacaciones.

Of je de stickers moet gaan gebruiken als beloningsstickers is sterk afhankelijk van de manier waarop en welke leerlingen in de groep zitten. Voor alerte leerlingen, die altijd aan het denken zijn, die al vanaf jonge leeftijd verbaal vaardig zijn en een kei in het onderhandelen, die een groot geheugen hebben en een sterk rechtvaardigheidsgevoel, werkt een beloningssysteem alleen als je rekening houdt met deze eigenschappen en je niet in de valkuil laat meeslepen die leidt tot totale desinteresse van de leerling om nog iets te doen. Alleen als de beloning hun intrinsieke motivatie aanwakkert, kunnen de stickers werken. Wees er bewust van dat hoogbegaafde leerlingen pas uitgedaagd worden als ze echt iets heel moeilijks moeten doen, een probleem moeten oplossen. Gebruik de stickers anders alleen op een speciaal moment of met een feestje of ... laat de leerlingen zelf besluiten wanneer iemand uit de groep een sticker heeft verdiend. Vorm met de leerlingen een ‘Raad van overleg’.