29 dec 2014 erasmusplus.png Erasmus plus subsidie Erasmus plus subsidie
9 dec 2014 Wauwie water!.jpg Wauwie, water! Ken je deze eigenschap van water? Wauwie, water! Ken je deze eigenschap van water?
8 dec 2014 caganer.jpg De ‘Caganer’ in de Kerststal in Cataluña De ‘Caganer’ in de Kerststal in Cataluña
8 dec 2014 Cervantes.jpg Leuke culturele uitstapjes bij ‘Cervantes’ in Utrecht Leuke culturele uitstapjes bij ‘Cervantes’ in Utrecht
8 dec 2014 Iris Syapa Lopez.jpg Wie maakt Iris Suyapa Lopez blij met de Kerst met een verhaaltje over zichzelf? Wie maakt Iris Suyapa Lopez blij met de Kerst met een verhaaltje over zichzelf?
8 dec 2014 soy don toro.jpg Voor alle leerlingen van groep 3 en 4 die ook Spaans willen leren Voor alle leerlingen van groep 3 en 4 die ook Spaans willen leren
Pegatinas.jpg
Vel met stickers gratis bij elk besteld werkboek deel 1 7 jun 2017

Sinds deze maand voegen we een extra stickervel toe aan elk besteld werkboek deel 1. De vraag kwam vanuit de hoek van de begeleiders van de leermethode. Een van hen vroeg of wij beloningsstickers in het Spaans in productie wilde nemen zoals er ook in andere talen beloningsstickers te koop zijn.

We hebben besloten de stickers gratis mee te geven met elk werkboek deel 1, Juan y Rosa están de vacaciones.

Of je de stickers moet gaan gebruiken als beloningsstickers is sterk afhankelijk van de manier waarop en welke leerlingen in de groep zitten. Voor alerte leerlingen, die altijd aan het denken zijn, die al vanaf jonge leeftijd verbaal vaardig zijn en een kei in het onderhandelen, die een groot geheugen hebben en een sterk rechtvaardigheidsgevoel, werkt een beloningssysteem alleen als je rekening houdt met deze eigenschappen en je niet in de valkuil laat meeslepen die leidt tot totale desinteresse van de leerling om nog iets te doen. Alleen als de beloning hun intrinsieke motivatie aanwakkert, kunnen de stickers werken. Wees er bewust van dat hoogbegaafde leerlingen pas uitgedaagd worden als ze echt iets heel moeilijks moeten doen, een probleem moeten oplossen. Gebruik de stickers anders alleen op een speciaal moment of met een feestje of ... laat de leerlingen zelf besluiten wanneer iemand uit de groep een sticker heeft verdiend. Vorm met de leerlingen een ‘Raad van overleg’.